Az ashtanga jóga kötött sorozata nyújtja nekem azt a nagy szabadságot és önállóságot, amit egyre inkább fontosnak tartok a jóga utamon és a jóga óráimon. Azáltal, hogy többnyire ugyanazokat az asanákat gyakoroljuk, a figyelmünket egyre könnyebben tudjuk befelé irányítani. Szeretem az asanákat kitartani, szeretek időt hagyni, hogy megérkezzünk egy egy pózba és hogy felvegyük a kapcsolatot a légzésünkkel. Újra és újra. 

Mikor elindultam a jóga útján végigjártam én is az asanák világát. Kerestem, hogy melyik stílus illik hozzám. Végülis mindig visszatértem az ashtangához. Hogy miért? Mert erőt és kitartást ad, közben nyugalmat és csendet a fejemben, rugalmasságot az izmaimnak és helyet a fejlődésre mind fizikailag, mind spirituálisan. 

Lehetőséget ad arra, hogy mindenki saját tempójában gyakoroljon, fejlődjön. Az órákon nagy hangsúlyt fektetek a helyes, anatómiailag korrekt asana kivitelezésre és fontosnak tartom, hogy mindenki a saját légzését, testét figyelve gyakoroljon. Mi a cél? Hogy idővel önállóan tudjál jógázni, hogy felfedezd saját légzésed ütemét és, hogy megtanuld értelmezni tested jeleit. Hogy a haladó gyakorló is tudjon fejlődni és a kezdő is tudja követni az órát.

Ebben próbálok segítséget nyújtani neked. Az én szerepem az, hogy segítsek megtalálni a neked megfelelő asana variációt, hogy segítsek tágítani a határaidat és, hogy ha itt az idő mutassak új asanákat, amik egy ideig újra kihívásul szolgálnak.

Többnyire ashtanga vinyasa jóga és ashtanga inspirálta flow órákat tartok. Az óra típusok leírását itt olvashatod.

Erőteljes, dinamikus jógafajta, az összes mai modern jóga ágazat (vinyasa flow, power jóga) atyja. Tökéletesen ötvözi az erőt és a rugalmasságot. Bárki elkezdheti, hisz ha nem vagy erős erősít, ha pedig merev vagy rugalmassá tesz.

A gyakorlatok egy adott sorrendben követik egymást, így tud a gyakorlás idővel mozgó meditációvá válni. Az órákon az első sorozatot, a yoga chikitsát gyakoroljuk. Ez az első sorozat, magyarul jóga terápia, helyreállítja a test egészségét és felkészít a további sorozatokra.

Ahogy egyik kedves gyakorló mondta "tüzes jóga", olyan igazi "Szilvis" óra.

Dinamikus óra, ahol erősen érződik az ashtanga vinyasa vonal, viszont nem a kötött sorozatot gyakoroljuk. Az óra változatosabb felépítésű, néha jobban körbejárunk egy- egy témát, néha pedig erőteljesebbre sikerül. Próbáljuk az órán beépíteni a légzés követését, próbáljuk tudatosítani a testi érzeteket, az elménkben zajló gondolatokat és felmerülő érzelmeket.

A Yang Yin órákon dinamikus jóga flow-val kezdünk, majd ezt követik az óra második felében a yin asanák. Az órát legtöbbször metta vagy tudatos jelenlét meditációval zárjuk. A yin jóga lényege, hogy testünk mélyebben fekvő kötőszöveteit (pl. faszciák) nyújtsúk, ezért az asanákat hosszabb ideig (3-5 perc) kitartjuk. Lehetőséget ad az elengedésre, elmélyülésre, szinte minden asana egy külön kis mini meditáció. 

Magánóra keretein belül a te igényeidnek megfelelően állítom össze az órát, kombinálálva a jóga asanák, meditáció és légzőgyakorlatok elemeit. Ebben több mint 10 éves jóga és 15 éves oktatói tapasztalatom segít.

Az óra lehet dinamikus, de akár workshopszerű is, ahol egyes asanákat részletesen átbeszélünk. Minden esetben megkeressük a neked megfelelő ásanák alternatíváit. 

Főként metta, vipassana és az arra épülő mindfulness meditációt gyakorlom és tanítom.

metta: szeretet és elfogadás meditáció

vipassana: tudatos jelenlét meditáció, megtanít úgy látni a dolgokat, ahogy vannak